כללי ברזל לקבלת הדירה ופרוטוקול מסירה

כללי ברזל לרוכשי דירה מקבלן

קבלת הדירה ופרוטוקול מסירה

1. אם הדירה מלוכלכת/מאובקת/חשוכה – ציינו זאת במפורש בפרוטוקול המסירה. אתם עלולים לפספס ליקויים מסוימים בשל כך, ואם לא נרשם בפרוטוקול שהדירה הייתה מלוכלכת, מאובקת או חשוכה, אתם תתקשו להוכיח שזו הייתה הסיבה לכך שהליקוי לא נרשם.

2. מחתימים אתכם על קבלת אריחים/ריצוף רזרבי – ודאו שאכן קיבלתם אריחים רזרביים, שכמות האריחים שקיבלתם אכן כפי שנרשם במסמך, שהאריחים אכן מאותו סוג וסדרה של מה שהותקן בדירה, ושהם אינם שבורים, סדוקים או פגומים.

3. חפשו שברים, סדקים, שריטות וכל פגם בריצוף, בחלונות, במעקות זכוכית, במשקופים, בדלתות, בקירות, באריחי אמבט, בכלים סניטריים ועוד – וציינו זאת במפורש בפרוטוקול המסירה.

4. רישמו בפרוטוקול המסירה כל פריט שחסר בדירה – בין אם זה כיור, ברז, ראש מקלחת, דלת, ארונות מטבח וכד'.

5. ודאו שהפריטים שאתם חותמים ומאשרים שקיבלתם, אכן מצויים בדירה כבר במעמד המסירה (ולא לסמוך על הבטחות כמו "תחתמו עכשיו וכבר מחר תקבלו" וכד').

6. סרבו לקבל דירה שאינה ראויה למגורים או שטרם ניתן בגינה טופס 4.
לא כל ליקוי הופך את הדירה לדירה שאינה ראויה למגורים.
דירה שאינה ראויה למגורים היא דירה שחסר בה אחד או יותר מהבאים: חיבור למים, חיבור חשמל, ללא חלונות, ללא כיור במטבח או בחדר רחצה, ללא ברזים במטבח או בחדר רחצה וכד'.

7. קיראו כל מסמך ומסמך עליו אתם נדרשים לחתום, ואל תסכימו לחתום על שום מסמך שבמסגרתו אתם נדרשים לאשר פרטים שאינם נכונים (אין דבר כזה "רק מסמך פורמלי" או "תחתמו זה סתם מסמך פורמלי").

8. ודאו שתאריך המסירה המצוין בפרוטוקול הוא התאריך הנכון שבו נמסרת לכם הדירה.
חשוב מאוד: מסירה מוקדמת שנועדה לבדיקת ליקויים לפני ביצוע המסירה בפועל – אינה מועד מסירת הדירה, ואל תסכימו לחתום על שום מסמך שמציין מועד זה כמועד מסירת הדירה!

9. מה שלא צויין בפרוטוקול המסירה – יאפשר לקבלן לטעון אח"כ שלא היה ולא נברא.

10. עימדו על קבלת העתק מכל מסמך ומסמך שנחתם על ידכם במעמד המסירה – ואל תתפשרו בעניין זה (אם אין לקבלן העתק למסור לכם, דאגו לצלם את המסמך במצלמת הסלולרי. אל תתפתו להבטחות שהמסמך ישלח אליכם אח"כ וכד' – זה בדרך כלל לא יקרה).

סובלים מליקויי בנייה בדירה?

פנו אלינו עוד היום להפסקת הסחבת! לתיקון הליקויים!! ולקבלת פיצויים כספיים!!!

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות' הינו משרד בוטיק מהמובילים בארץ, המתמחה בתחום ליקויי בנייה ותביעות קבלנים. אנו בעלי נסיון רב שנים בטיפול בתביעות ליקויי בנייה וקבלנים.

צרו קשר

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות'

שד' בן גוריון 2

רמת גן

מגדל ב.ס.ר 1 קומה 17

 

טל. 03-6246250

פקס. 03-6246260