בדק בית דירה מקבלן – מתי כדאי לעשות?


מתי כדאי לעשות בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

שאלה זו היא אחת השאלות הכי נשאלות בתחום ליקויי הבנייה!

רוב הרוכשים סבורים שכדאי לעשות בדק בית לפני המסירה (או במועד "המסירה המוקדמת" שזה כינוי למועד שבו הקבלן מזמין אתכם לבדוק את הדירה ולהכין רשימת ליקויים, אבל עדיין לא מוסר לכם את הדירה) או במועד המסירה, ואולם ביצוע בדק בית באחד המועדים הנ"ל הוא בעייתי ממספר סיבות:

  1. לפני המסירה או במועד המסירה אתם מלווים ע"י נציג הקבלן שיושב למומחה שלכם על הראש, לא נותן לו להתרכז בביצוע הבדיקה ומנסה לזרז אותו לסיים בכל מיני טענות: כי הוא קצר בזמן או כי יש לו דירות נוספות להראות או כל סיבה יצירתית אחרת.
  2. לפני המסירה בד"כ יש עוד עבודות השלמה לבצע בדירה, ויש סיכוי שעד המסירה בפועל יהיו עוד ליקויים או שיגרמו לדירה נזקים חדשים (בשל העבודות המבוצעות בדירה), ואלה לא יופיעו בדוח בדק בית שלכם מהסיבה הפשוטה שבמועד הבדיקה הם עוד לא היו קיימים.
  3. לפני המסירה אתם מוסרים לקבלן את הדוח כדי שיבצע את התיקונים עד המסירה, ויש סיכוי שבמהלך התיקונים יגרמו נזקים חדשים שלא יופיעו בדוח שלכם.

אז מתי עושים בדק בית לדירה מקבלן אתם שואלים?

הזמן הכי נכון לעשות בדק בית הוא מיד אחרי המסירה וכשהדירה החדשה עדיין ריקה לחלוטין – לפני שהכנסתם אליה ציוד כלשהו ואפילו לא מברג או בורג.

ולמה הזמן הכי נכון לעשות בדק בית זה מיד אחרי המסירה?

  1. כי רק אז לחברת בדק בית או למומחה בדק בית שלכם יש את כל הזמן שבעולם לבצע בדיקה מדוקדקת ומקצועית.
  2. כי רק אז יש למומחה שלכם אפשרות להתרכז בעבודת הבדיקה ללא כל הפרעה.
  3. כי רק אז יהיה לכם דוח בדק בית שיתן תמונה נכונה ועדכנית של מצב הדירה בעת המסירה בפועל.

אז מה עושים במסירה המוקדמת או במסירה בפועל?

במסירה המוקדמת או במסירה בפועל אתם בודקים את הדירה בעצמכם ומכינים רשימה של ליקויים, של דברים שמפריעים לכם ושל חוסרים שהקבלן צריך לספק, וכל זה לפי הבנתכם שלכם וזה מספיק לשלב זה.

כמובן שאם מישהו מעוניין להשקיע כפול (מבחינה כספית) ולעשות בדק בית גם לפני המסירה וגם מיד אחרי המסירה, הרי זה משובח. אבל למי ששוקל אם להביא מומחה לפני המסירה או אחריה, התשובה היא חד משמעית – אחרי המסירה.

לקבלת טיפים נוספים אתם מוזמנים להירשם כמנויים לערוץ היוטיוב שלנו.

מוזמנים להגיב בתגובות לסרטון בערוץ היוטיוב ולשאול שאלות נוספות בנושא ליקויי בנייה ותביעות קבלנים.

צרו קשר

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות'

שד' בן גוריון 2

רמת גן

מגדל ב.ס.ר 1 קומה 17

 

טל. 03-6246250

פקס. 03-6246260