רטיבות בדירה חדשה מקבלן

אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שאנחנו מבצעים במהלך חיינו, אם לא המשמעותית מכולן ולא רק מבחינה כלכלית, היא רכישת דירה. כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן הציפייה היא לקבל לרשותנו דירה מושלמת. אלא שבפועל, פעמים רבות לאחר המעבר המשמח לדירה החדשה מתגלים בדירה ליקויי בנייה שונים. אחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר הינו רטיבות בדירה חדשה. הרטיבות יכולה להופיע על הקירות ועל התקרה ולנבוע מבעיות בצנרת או מאיטום לקוי. כאשר אתם מזהים רטיבות בדירה חדשה מקבלן דעו שיש מה לעשות. חוק המכר (דירות),התשל"ג-1973 מגן על רוכשים של דירה חדשה מקבלן ומסדיר את נושא אחריות הקבלנים לליקויי בנייה. בכל מקרה בו מתגלה רטיבות בדירה חדשה, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ליקויי הבנייה על מנת להבטיח מימוש מלא של הזכויות שלכם על פי החוק.

אחריות הקבלן לרטיבות בדירה חדשה

חוק המכר (דירות),התשל"ג-1973, קובע תקופות שונות של אחריות בנוגע לליקויי בנייה ובכלל זה רטיבות בדירה חדשה. התקופה הראשונה אליה מתייחס החוק הינה תקופת הבדק. תקופה זו מתחילה עם מסירת הדירה לקונה וסיומה משתנה בהתאם לסוג הליקוי. כאשר מתגלה ליקוי בנייה במהלך תקופת הבדק, הכלל הוא שהקבלן אחראי למצב אלא אם הוכיח כי הנזק נגרם על ידי הדיירים. תקופת הבדק בנוגע לרטיבות, בין אם מדובר ברטיבות הנובעת מנזילות בצנרת ובין אם מדובר ברטיבות הנובעת בשל ליקויי איטום, נמשכת ארבע שנים. כלומר, כאשר מתגלית רטיבות בדירה חדשה מקבלן במהלך ארבעת השנים הראשונות לאחר מסירת הדירה, חייב הקבלן לתקן את הבעיה והנזקים מבלי שהדיירים יצטרכו להוכיח שהרטיבות נובעת מכשל של הקבלן בבנייה. לאחר תקופת הבדק מתחילה תקופת האחריות והיא נמשכת שלוש שנים. גם כאשר מתגלית רטיבות בדירה חדשה במהלך תקופת האחריות על הקבלן לתקן זאת, אלא שבתקופת האחריות הדיירים צריכים להוכיח כי מקור הליקוי בתכנון, בעבודה או בחומרים – כלומר להוכיח שהקבלן אחראי לרטיבות, כמובן למעט במצבים של רטיבות חוזרת.

כיצד לפעול במקרה של רטיבות בדירה חדשה מקבלן

כאשר מתגלה רטיבות בדירה חדשה, יש לפנות לקבלן, עדיף בכתב, ולתת לו הזדמנות לתקן את הליקוי. חשוב מאוד לתעד את הרטיבות והפניות לקבלן, זאת למקרה של תביעה משפטית עתידית או רטיבות חוזרת. כאשר הקבלן אינו מתקן את הרטיבות בתוך זמן סביר, הדייר יכול לבצע את התיקון בעצמו ולדרוש מהקבלן את החזר ההוצאות. מומלץ, יחד עם זאת, בטרם תיקון הרטיבות באופן עצמי, לפנות לעורך דין המתמחה בליקויי בנייה על מנת לוודא שאתם פועלים על פי הנחיות החוק ושזכויותיכם יישמרו. בנוסף, פעמים רבות מכתב מעורך דין מדרבן את הקבלן לתקן את בעיית הרטיבות.

תביעה נגד קבלן בגין רטיבות בדירה חדשה

במצבים בהם הקבלן אינו מתקן את הרטיבות ונזקיה, או כאשר התיקון אינו משביע רצון והרטיבות חוזרת פעם אחרי פעם, ניתן להגיש תביעה נגד הקבלן. את התביעה ניתן להגיש בעילות שונות – פיצויים על הנזק, פיצויים על עוגמת הנפש, הפרת חוזה ועוד. כך לדוגמא בחודש יולי 2015 דן בית משפט השלום בתל אביב במקרה בו נרכשה דירה חדשה מקבלן והתגלתה בה רטיבות. לטענת התובע הוא פנה תקופה ארוכה לקבלן אשר לא ביצע את התיקון הנדרש, וכאשר התיקון בוצע לבסוף הוא בוצע בצורה שטחית שלא פתרה את הבעיה. התביעה הוגשה בדרישה לשיפוי על התיקונים שבוצעו בסופו של דבר על ידי התובע, לפיצויים בגין עוגמת נפש ולפיצויים על נזקים שונים שנגרמו לתובע עקב הרטיבות. בית המשפט קיבל את התביעה ופסק פיצויים על סך 79,000 ₪ (ת"א 12624-01-13 גיל מגירה נ' מנרב פרויקטים בע"מ). כאשר שוקלים להגיש תביעה נגד קבלן בגין רטיבות שלא תוקנה או רטיבות חוזרת, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ליקויי הבנייה, על מנת שהאינטרסים שלכם ייוצגו בצורה הטובה ביותר ותוכלו לקבל את הליווי המשפטי והייעוץ הנכון לפתרון עוגמת הנפש על הצד הטוב ביותר.

סובלים מליקויי רטיבות בדירה חדשה מקבלן?

פנו אלינו עוד היום להפסקת הסחבת! לתיקון הרטיבות!! ולקבלת פיצויים כספיים!!!

משרדנו הינו משרד בוטיק מהמובילים בארץ, המתמחה בתחום ליקויי בנייה  ותביעות קבלנים ביעילות ובמקצועיות. אנו בעלי ניסיון של מעל 20 שנים בטיפול בתביעות ליקויי בנייה ותביעת קבלן על רטיבות ונזילות בדירה חדשה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

צרו קשר

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות'

שד' בן גוריון 2

רמת גן

מגדל ב.ס.ר 1 קומה 17

 

טל. 03-6246250

פקס. 03-6246260