ליקויי בניה נפוצים

אחרי לא מעט התרגשות והכנות נכנסתם סוף סוף לדירה החדשה שלכם. אין ספק כי מדובר באירוע מיוחד – ההכנות שבדרך, העיצובים המיוחדים לכם, השינויים לקראת המעבר, החלפת בתי ספר של הילדים או עבודה של המבוגרים – כל אלו הינם בעלי השפעה רבה אודות חיינו האישיים. אין ספק כי בית חדש הינו בין החוויות החשובות ביותר בחייהם של כל אדם, זוג או משפחה. יחד עם זאת, לא תמיד הכל "הולך חלק" עם הכניסה לדירה חדשה.

זוגות רבים מגלים כי גם הקבלנים המקצועיים והמנוסים ביותר, אלו אשר התגאו בעבודות ובניסיון של שנים רבות – יכולים לחטוא בבנייה לקויה. לעיתים מדובר בטעויות אנוש ולעיתים בניסיון לחסוך באיכות הבנייה תוך שימוש בחומרים זולים. אולם גם טעויות יש לתקן. ליקויי בניין יכולים לגרום לעוול רב לדיירי הבית באם אינם מתוקנים כראוי.

ליקויי בנייה יכולים להיות מסוגים רבים ושונים: גימורים ברמה נמוכה, דלתות לא מתאימות לבית, בעיות בהתקנה של מערכות שונות ועוד. ליקויי הבנייה, במקרים רבים, מתגלים למעשה רק לאחר מסירת הדירה ולאחר שהכסף כבר הועבר זה מכבר אל הקבלן, והדיירים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן: מול מערכות בעייתיות וקבלן שלא תמיד מוכן לתקן את כל הדרוש תיקון, או שלא מצליח לתקן כנדרש או שלא באמת מנסה לתקן כנדרש.

מהם ליקויי בנייה?

ליקויי בנייה מתחלקים לסוגים שונים: ליקויים שניתן לתקן כגון ליקויים בריצוף, באיטום, בצנרת וכיוצא באלו, וליקויים שלא ניתן לתקנם – אלו יכולים להיות קירות עקומים, מסדרונות צרים מדי ועוד. במקרים בהם לא ניתן לתקן את הליקוי ובמקרים בהם לדירה נגרם נזק קבוע כתוצאה מליקוי כלשהו – יש לקבוע עלות או מדד לירידת הערך של הדירה.

בהקשר זה חשוב לציין, כי מומלץ מאוד לרוכשי דירה מקבלן לבדוק את הדירה עוד בטרם מסירתה הרשמית לידיהם (ובמידה והקבלן אינו מאפשר זאת, אזי יש לבצע בדיקה מיד עם קבלת הדירה ולפני הכניסה בפועל). אמנם אין חובה חוקית לעשות כן, אולם במקרה ומאותרים ליקויי בנייה שונים ניתן ומומלץ לפעול מיידית מול הקבלן באמצעות עורך דין ליקויי בניה וכך למנוע ממנו טענות התחמקות שונות כגון טענות התיישנות, טענות לאשמת הרוכשים ביצירת הליקוי ועוד כהנה וכהנה טענות שונות ומתחמקות.

צרו קשר

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות'

שד' בן גוריון 2

רמת גן

מגדל ב.ס.ר 1 קומה 17

 

טל. 03-6246250

פקס. 03-6246260