בוררות וגישור בעקבות ליקויי בנייה

גישור כשמו כן הוא, נועד לגשר בין שני צדדים שאין ביניהם הסכמה. הגישור הינו הליך המתקיים שלא בין כותלי בית המשפט ומאפשר להתמודד עם תהליכים מסוימים מבלי להעמיס על המערכת המשפטית ומבלי לעבור את התהליך הקשה של מערכת השפיטה. הליך הגישור הינו אחת מהאופציות האלטרנטיביות להליכים משפטיים ומטרתה היא יישוב ההדורים על דרך הפשרה והאמצע.

גישור בין כותלי בית המשפט וגישור חיצוני

יחד עם זאת יש לציין את קיומו של מנגנון גישור אשר מתקיים בתוך בית המשפט ואינו כרוך בתשלום. זהו הליך המסופק על ידי המערכת המשפטית ומטפל במקרים באופן כללי. אמנם, אין ההליך דומה לניהול גישור אישי מחוץ לכותלי בית המשפט אולם מדובר באופציה קיימת.

בכל הנוגע לנושא ליקויי בנייה בוררות מקצועית מבוצעת בשיתופם של מגשרים המאפשרים ניהול משא ומתן משותף. המגשר עצמו, שלא כמו בהליך משפטי או בוררות, אינו רשאי לפסוק עבור הצדדים, אלא לנהל בלבד ולסייע בהליך המשא והמתן.

הבורר, לעומתו, כן נותן פסק בוררות אותו לעיתים יש לאשר באמצעות בית המשפט. הליך הבוררות די דומה להליך בבית המשפט, רק שההליך מתנהל בפני בורר שנבחר על-ידי הצדדים או המתמנה על-פי מנגנון בוררות שנקבע על-ידי הצדדים מראש במסגרת הסכם.

לחצו לקבלת מידע נוסף על טיפול משפטי בתחום ליקויי הבניה

יתרונות הגישור

במקרים בהם גישור ליקויי בנייה משיג את מטרת ההסכמה ההדדית על פשרה משותפת, ייחתם הסכם אותו יש להגיש אל בית המשפט למטרת קבלת תוקף של פסק דין לגישור. הגישור מתבצע בהסכמתם של שני הצדדים וללא פסק דין מצד המגשר.  למעשה, הגישור הינו תהליך חיצוני ונפרד ואף אינו מהווה ראיה בבית המשפט האזרחי.

גישור ליקויי בנייה מתבצע באמצעות מגשר מקצועי במטרה להגיע להסכמה בנושא בו חל סכסוך בין הצדדים. במהלך הגישור מועלים רעיונות שונים לפשרה ומתגלה מידע העשוי להוביל לקבלת הסכם על פשרה זו. במקרים אחרים יחל גישור ליקויי בנייה דווקא בהוראה של בית המשפט טרם תחילת דיון או במהלכו.

ייחודיות קבלת הסכם באמצעות גישור

כוחו של הגישור הינו בחשיפת מקרים ונקודות רגישות בין הצדדים, אשר פתירתן וההתמודדות עמן יביאו לפתרון הסכסוך. באמצעות הקשבה משותפת ומעקב הדדי אחר התקשורת בין הצדדים המסוכסכים, בכוחו של המגשר להביא את חוסר ההסכמה בין הצדדים לידי פתרון מקצועי. בהתחשב בעובדה כי תביעה משפטית גוררת בעקבותיה טרחה מרובה, כאבי ראש ואינספור טרטורים, הליך הגישור יכול להביא לפתרון הבעיה בדרך משותפת ובהסכמה של שני הצדדים.

על מנת לממש את הזכויות אל מול קבלני הבנייה חשוב לפנות אל עורך דין מומחה ומנוסה בתחום ליקויי הבנייה ומתמצא בנושא על מנת שיוכל לכוון את רוכשי הדירה בתחום להשגת מטרתם.

 

 

צרו קשר

משרד עורכי דין פ. רובינשטיין ושות'

שד' בן גוריון 2

רמת גן

מגדל ב.ס.ר 1 קומה 17

 

טל. 03-6246250

פקס. 03-6246260